ČO SEO ZNAMENÁ
Skratka SEO je z anglického Search Engine Optimization a v preklade znamená optimalizácia pre vyhľadávače, ako sú Seznam.cz, Google, ale aj Facebook, Twitter, YouTube a iné. Pokiaľ Vám nie je celkom jasné, na čo je SEO dobré, čítajte ďalej.
Ide o pracovný postup vytvárania a upravovania webových stránok tak, aby ich výsledná forma a obsah boli vhodné pre spracovanie v internetových prehliadačoch. To vám zaistí lepšiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania a tým pádom vyššiu návštevnosť webových stránok. Jednotlivé vyhľadávače pomocou vyhľadávacieho algoritmu, ktorý je nastavený podľa interných pravidiel daných stránok, hodnotí relevantnosť webových stránok. Každý prehliadač / vyhľadávač si túto funkciu strážia a upravuje, pretože ju možno použiť ako v prospech návštevníka, tak v prospech majiteľa stránok (správcu).
Jednoducho povedané ide o proces, ktorý ovplyvňuje viditeľnosť webovej stránky vo výsledkoch internetového vyhľadávača. Ak je naša webová stránka veľmi vysoko vo výsledkoch vyhľadávania, máme šancu, že našu stránku navštívi viac ľudí, než stránky, ktoré sú vo výsledkoch pod nami.
AKO NASTAVIŤ ZÁKLADNÉ SEO NA STRÁNKACH?
Najdôležitejšie sú kľúčové slová, na tie by sa mala zamerať naša webová stránka a tá by sa tiež mala zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania. Nie je dobré web přeplácat iba kľúčovými slovami a umelo ich tak do textu dostať čo najviac. Malo by ich byť primerané množstvo, alebo trebárs len jedno najdôležitejšie.
URL adresa je ďalší z dôležitých prvkov. Mala by vyzerať jednoducho pekne a hovoriť nám to najdôležitejšie. Príklad takejto URL adresy je: https://lepocreative.sk/seo-optimalizacia . Viete kto, viete čo, viete o čom.
Ako ďalšie je dobré nastaviť zrozumiteľný titulok stránky (meta Title), čo je jednoducho to, na čo používatelia budú klikať vo vyhľadávači. Mal by obsahovať najdôležitejšie kľúčové slová a v ideálnom prípade mať do 55 znakov. Nezabudnite tiež na názov Vašich stránok.
Na to nadväzuje popisok stránky (meta description) v zdrojovom kóde (niekedy označovaný ako SEO popisok). Mal by obsahovať kľúčové slová, ale hlavne, mal by mať „marketingový štýl“ a predať tak sám seba. Ľudia vďaka tomuto popisku musí chcieť kliknúť zrovna na odkaz našich webových stránok. Ideálny rozsah je 140 až 155 znakov.
ukážka
Title: Online marketing pre tvoju firmu | LepoCreative
Description: Začnite zarábať na vašom webe. Navrhneme, nastavíme a spustíme online kampane, na ktoré budú potenciálni zákazníci reagovať a následne zvyšovať váš predaj.
Ďalšou dôležitou časťou je štruktúrovaný text našej webovej stránky, hlavne teda jeho obsah. To je text, ktorý je obsiahnutý na webových stránkach a slúži ako informácia pre návštevníkov. Obsah musí byť zrozumiteľný a musí ho byť primerané množstvo, aby sa webové stránky zobrazovali na popredných pozíciách vo vyhľadávačoch. Ale nenechajte sa zmiasť, texty píšete stále pre používateľov, nie pre vyhľadávače. Na to je teda dôležité myslieť pri ich vytváraní. Text musí byť unikátne, kopírovanie z iných stránok sa silne neodporúča.
ČO MÔŽEM OČAKÁVAŤ, AK MÁM DOBRÉ SEO?
Hlavným benefitom je lepšie rating stránok pre vyhľadávače. Tie Vás potom budú zobrazovať častejšie a vyššie vo výsledkoch. S tým sa spája vyššiu návštevnosť a prípadná konverzie. SEO je ale len začiatok. Je potrebné sa stránkami pracovať a využívať ďalšie online nástroje. Ale o tom inokedy.